Vilkår og betingelser
Forretningsbetingelser og praktisk information
Inden vi opretter en ny kunde, anbefaler vi, at du gennemlæser vores forretningsbetingelser. Det sikrer, at du er godt informeret om ydelser, betalingsvilkår og eventuelle forbehold. Vi forbeholder os retten til at opdatere nedenstående vilkår uden forudgående varsel.
Udvendig vinduespolering Vi tilbyder som udgangspunkt kun udvendig vinduespudsning som abonnementsordning. Du kan vælge mellem pudsning hver 4. uge eller hver 8. uge.
I perioder med helligdage og ferie (fx jul og påske) kan datoerne blive rykket, og ruterne køres da forskudt, hvilket betyder, at dit besøg i nogle tilfælde kan finde sted op til 10 arbejdsdage efter aftalt tidspunkt.
Vinduer skal være frit tilgængelige, dvs. der skal være min. 1 meter fri adgang hele vejen rundt. Buske, træer og lignende må ikke spærre for adgang. I perioder med sne og is samt ved glatte underlag (fx træterrasser) kan vinduerne blive vurderet som utilgængelige og derfor blive sprunget over af hensyn til sikkerheden. Dette gælder også ved stigearbejde.
Vi krediterer ikke beløb for vinduer, der ikke er blevet pudset, medmindre de udgør over 25 % af den samlede opgave.
Ved almindelig polering er aftørring af karme og lister er som udgangspunkt ikke inkluderet, medmindre det fremgår af det individuelle tilbud. Ved aftøringsaftaler er det udelukkende overskydende vand, der fjernes – ikke egentlig rengøring.
Ved vinduesvask med vaskeanlæg er karme og rammer inkluderet
Afrensning og vanskelige rester Vi tilbyder afrensning som en ekstra ydelse. Afrensning sker kun efter accept af, at vi ikke påtager os ansvar for eventuelle ridser på glas eller rammer.
Rentvandsanlæg (udvendig vask) Ved brug af rentvandsanlæg kan de første 1-3 behandlinger medføre lette striber eller aflejringer grundet gamle sæberester og snavs i gummilister og på rammerne. Dette forsvinder typisk efter få ganges vask.
Indvendig vinduespolering Denne ydelse tilbydes enten som fast aftale eller fra gang til gang. Det er dit ansvar som kunde at sikre, at vindueskarme og adgangsområder er ryddet før besøget. Er dette ikke tilfældet, springes vinduet over.
Betaling Betaling skal ske senest 10 dage efter udført arbejde. Hvis efterfølgende betalingspåmindelse heller ikke betales pålægges herefter rykkergebyr på 100 kr. pr. rykker
Betalingsservice/BS Betaling via BS sker efter BS’ almindelige vilkår. Der kan forekomme opkrævning af to regninger i samme måned, afhængigt af datoer og kørselsintervaller.
Prisjusteringer Prisændringer kan forekomme i følgende tilfælde:
- Ændringer i antal vinduer eller adgangsforhold
- Ændringer i interval
- Ændringer i behov for stigearbejde
- Årlig indeksregulering pr. 1. januar
Ekstra opgaver / uden for fast rute Hvis du ønsker en pudsning uden for den almindelige rute, på en bestemt dato eller et fast tidspunkt, kan der opkræves et ekstra kørselsgebyr på min. 250 kr.
Adgang til aflåste områder Vi tilbyder at kontakte dig dagen før, så du kan sikre adgang. Hvis der er lukket og vi ikke kan kontakte dig, vil vi springe vinduespudsningen over. Det fulde beløb opkræves, da vi har overholdt vores del af aftalen.
Reklamation Vi tilbyder tilfredshedsgaranti og beder dig kontakte os senest 2 dage efter pudsning, hvis der er noget, du ikke er tilfreds med. Herefter udbedrer vi fejlen. Vi kan ikke holdes ansvarlige for ridser i glas/lister, da det ikke kan dokumenteres, hvornår skaden er sket.
Vejrpåvirkning og ansvar Vi dækker ikke vejrpåvirkning efter pudsning. Ekstremt vejr som storme og regn kan hurtigt påvirke resultatet. Selvom vejret kan give spor på ruden efterfølgende, forbedres udseendet og funktionen ved selve poleringen.
Ved opstart med rentvandsanlæg Der kan forekomme striber og gardiner de første 2-4 gange, indtil vinduer og rammer er fri for gamle aflejringer.
Hvad fjerner almindelig vinduespolering?
- Trafikfilm, pollen og snavs fra omgivelser
- Efterladenskaber fra fugle og insekter
Hvad fjernes ikke uden afrensning?
- Kalk (fx fra vandslange)
- Silikonerester, klistermærker
- Cement, olie, maling, lak
- Ekskrementer fra fx bier
Ændringer til aftalen Ønsker du at ændre din aftale, skal dette meldes senest 14 dage før næste planlagte besøg. Vi kører i ruter med ca. 4 ugers mellemrum.
Arbejdstid og afvigelser Vi arbejder på hverdage mellem kl. 7-17 og lørdage mellem kl. 9-16. Ved ferie, sygdom eller vejrforhold kan besøg blive rykket op til 10 arbejdsdage frem eller tilbage.
Vejr og afbestilling Vi pudser i al slags vejr. En opgave kan ikke aflyses grundet vejr.
Abonnement og opsigelse Aftalen har en opsigelsesfrist på 14 dage og skal opsiges skriftligt via e-mail. Opsigelsen er først gyldig, når du har modtaget bekræftelse fra os.
Ved accept af tilbud forpligter du dig til min. 3 besøg. Aftalen kan ikke opsiges eller ændres før efter 3. besøg. Hvis du opsiger tidligere, opkræves betaling svarende til restbeløbet for 3 besøg.
Det er dit ansvar at dine kontaktoplysninger (tlf. og e-mail) er opdateret hos os.
Ved accept af tilbud accepterer du også disse betingelser.